Efterårsferie til Hurgada i Egypten.

Da vi atter havde lyst til en lille ferie og da vi ikke tidligere havde været i Afrika var valget denne gang faldet på Hurgada i netop Egypten.

Vi skulle flyve den 29. Oktober fra Billund lufthavn kl. 7.00 Torsdag morgen, så vi kørte fra Hjørring ved 2 tiden. Flyvetiden var på godt 5 timer og vi landede i Hurgada lufthavn kl. 13.00 lokal tid. Herefter blev vi som sædvanlig kørt til vores hotel i bus. Shedwan Golden Beach hed hotellet, der iøvrigt var ska' vi sige nogenlunde tilfredsstillende, ikke ret stor lejlighed, elendigt badeværelse og betonsenge, men skidt med det vi sku' jo ikke opholde os der ret meget.

Under vores ophold i Hurgada deltog vi i en byrundtur med rejselederen Malene, her fik vi set en masse og Doris fik lejlighed til at ride på kamel (dromedar). To dage senere tog vi med på en heldagstur til Karnak i Luxor, her var vi i Kongernes dal, sejlede på Nilen, så de enorme memnoskolodserne og vi besøgte Karmak et af verdens største templer. Derudover badede vi i Det Røde Hav (der iøvrigt var skide koldt), vi slappede af og fik lidt sol.

Den 5. November blev vi hentet ved hotellet og kørt til lufthavnen, hvorfra vi skulle flyve kl. 14.05. Efter nogle timer landede vi i Billund ved 7 tiden, blev snuppet i tolden og måtte betale 2700.- kr. i bøde og toldafgift.